Eipä kesää, ettemme olisi menneet konehuoneeseen. Jälleen kesäkuussa viimeistelimme konepetiä, samalla jäi aikaa keulahytin kaapistojen ja ovien lakkaamiseen. Syksyllä pääsi sähkötyöt vauhtiin. Iltaisin ja viikonloppuisin aherrettiin sähköjä. Ne valmistuivat mastovaloja lukuun ottamatta syyskuussa. Maasähkön valmistuttua pääsimme eroon lähes kaikista jatkojohdoista!
Lokakuussa pääsimme taas uusille valtauksille! Aloimme laatoittaa WC:n lattiaa. Kumpikaan meistä ei ollut laatoitustöitä koskaan tehnyt, joten tarvikkeet olivat mielikuvitukselliset ja moninaiset sekä puhelimet kuumana koko laatoituksen ajan. Mutta lopputuloksena kuitenkin Pakkelipokassa ON vaaleansiniset laatat WC:n lattiassa... ja jopa pikkiriikkinen viemäri! Emme kyllä laatoituksen aikana tähän "ihmeeseen" uskoneet! Täytyy sanoa, että säät ovat rakennusprojektimme aikana olleet omituisia! Jos meitä "rangottiin" ensimmäisenä kesänä sateilla, viime syksynä tulvilla, niin tämä syksy ja alkutalvi on ollut myös ihmeellinen. Marraskuussa oli +10° lämmintä, vasta jouluviikolla lämpötila meni pakkasille ja saimme hieman lunta. Tuntuu siltä, että säänhaltija antoi tänä syksynä meille takaisin aikaisemmat kiukuttelunsa.
Syksyllä kävi niin, että työ haittasi hyvää harrastusta. Käytimme kuitenkin lämpimän sään aikaan kaiken "vapaa-ajan" lakkauksiin, maalauksiin ja pienien "nippeleiden ja nappeleiden" paikoilleen laittamiseen - kaikkeen sellaiseen, joka helposti jää odottamaan sitä tulevaa huomista... Keväällä 2001 olimme tilanteessa, jossa voisi sanoa: "suutarin lapsi ilman kenkiä" - meidän tapauksessamme vaan niin, että metallimiehen vene ilman metalliosia.